dijous, 14 de març del 2013

Com migrar continguts de bloc - Dedicat a CEIP Sant Carles :)

Avui hem tingut el plaer de compartir un taller d'eines TIC i  pissarra digital amb mestres de  CEIP Sant Carles, i una de les qüestions que han quedat pendents d'explicar ha estat la migració de continguts d'un bloc a una nova direcció, ja que si un curs avança de nivell,  els continguts treballats i ses feines els poden d'acompanyar.

Migrar un bloc no és complicat, però s'han de tenir en compte una sèrie de passes o detalls.

Instruccions per migrar continguts d'un bloc a una direcció nova.

- Treballarem amb un exemple, imaginau que hem de migrar continguts d'un bloc anomenat gmprimaria5.blogspot.com a gmprimaria6.blogspot.com (seria migrar de 5è de primària a 6è).

- En primer lloc, creariem una direcció bloc per migrar els continguts del bloc de 6è, per exemple, gmprimaria6curs20122013.blogspot.com, quedaria a l'històric de blocs i deixar la direcció gmprimaria6.blogspot.com sense asignar, perquè la necessitam buida de continguts.

- En segon lloc, com ja tenim buida la direcció gmprimaria6.blogspot.com, agafam el bloc de gmprimaria5.blogspot.com i CANVIAM LA DIRECCIÓ del bloc i li posam gmprimaria6.blogspot.com.

D'aquesta forma automàticament els continguts treballats a 5è, quedarien al bloc de la direcció de 6è.

- I així successivament amb la resta de cursos... de 4rt a 5è.... de 3er a 4rt.... de 2on a 1er.... i el bloc de 1er l'haurieu de crear des de zero ja que es comença etapa de primària.

- Per això se recomana fer la migració des del curs més alt (6è) al curs més baix (1er)

Quina és la passa que hem de fer per no tenir problemes al moment de migrar els continguts?

Doncs que TOTS els blocs han de compartir DRETS d'edició amb els mails que han de participar a la migració, al nostre cas TOTS els mails comparteixen drets d'autor i edició a TOTS els blocs.

Com se fa això? doncs a configuració del bloc, convides als mails de tutories amb drets d'edició.

D'aquesta manera podreu "adoptar" la direcció de bloc que heu deixat buida, si no feis aquesta passa segurament us dirà que aquesta direcció ja no se pot utilitzar, ja que la "reserva" per si l'autor original la vol recuperar, però si tots els mails se converteixen en autors, tothom pot recuperar continuament ses direccions de blocs d'aula que deixau buides.

Moltíssimes gràcies per l'acollida al taller, :),  esperam que aquesta info us ajudi! si un cop arribat el moment de fer la migració teniu dificultats, enviau mail! :)

salutacions!!!!! i SITE SITE SITE SITE PREZI PREZI PREZI WIKIIIIII ;) bloc bloc bloc.... i apadrinau un mestre!!!! deixau-vos apadrinar!!! i no és bonic això!!!

dimarts, 5 de febrer del 2013

Felicitats Cap! Enhorabona mestres!!!

Hola! com va? abans de res, volia donar les gràcies a n'Anabel, la nostra cap d'estudis, per continuar el manteniment i assessorament TIC del nostre centre, com sempre, ha fet molta feina i ben feta, gràcies cap!!!!. 

I per altra banda, volia fer esment de l'esforç i l'implicació dels mestres als seus blocs d'aula, han publicat entrades proposant diferents feines, tasques didàctiques originals, relacionades amb eines 2.0 ja integrades al seu programari. Tenint en compte el temps disponible per dur a terme el manteniment d'un bloc d'aula, és d'agraïr el fet d'observar com setmana a setmana augmenta la publicació i la interacció entre alumnes, mestre i famílies via bloc, per tot això i més, felicitats!!

A partir d'ara intentaré continuar publicant entrades referides a dubtes plantejats al centre i que quedin per la consulta de la resta de mestres, com sempre, podeu enviar incidències TIC al mail disponible al bloc o comunicar-ho a l'escola, intentaré fer-ho el més aviat possible.

Gràcies!

dilluns, 27 de febrer del 2012

7 i 8 de Març Eiviblocs - I trobada d'edublocaires d'Eivissa i Formentera


Des de l'APREP ens arriba aquesta informació


Dimecres 7 i dijous 8 de març de 16:30 a 20:30 al Palau de Congressos de Santa Eulària.

Aqui teniu el programa d'Eiviblocs

Tenim més de quaranta blocs inscrits, així que esperam que el debat i l'intercanvi seran molt intensos! Per anar calentant motors, ja hem preparat molts de recursos, com per exemple, aquest vídeo promocional:






També tenim un bloc de blocs : APREP EiviBlocs 2012 on podreu veure tots els blocs que s'han presentat per aquesta primera edició. I encara més recursos que tendrem, però reservam el secret un poquet més, per mantenir l'emoció.

dimecres, 25 de gener del 2012

Incidència: No puc tancar el meu perfil d'usuari

Hola! Abans de res, molts d'anys! :)

Aquesta entrada és per explicar per què, de vegades encara que utilitzem el Ccleaner al nostre equip, no és possible tancar el nostre perfil d'usuari.

A la relació d'arxius que fan que passin de capacitat el nostre perfil, segurament sortirà un arxiu amb extensió *.TMP. Aquest és un tipus d'arxiu temporal que en alguns casos ocupa uns pocs MB suficients per no deixar-nos tancar el perfil d'usuari.

Aquests arxius amb extensió *.TMP queden ocults a la vostra carpeta i gairebé no els podreu trobar per esborrar-los. Però si que se poden esborrar revisant els perfils al servidor del centre.

Per tant si el vostre perfil no se pot tancar, avisau-me pel mail TIC

ticguillemdemontgri@gmail.com

I revisaré els perfils per tal de netejar-los.

Bona setmana!

dimecres, 18 de gener del 2012

Festival dels estels - video recordatori

Recordau el festival dels estels del curs passat? 

segur que ja estau esperant la pròxima trobada amb els estels a Ses Variades (Sant Antoni de Portmany), doncs enguany a més de molts d'estels volant, diversió i experiències prometem sorpreses!



Atents al següent reportatge fet per Ibiza TV 


dissabte, 3 de desembre del 2011

L'associació APREP se troba inmersa en la preparació de la I trobada de blocs educatius d'Eivissa i Formentera, aqui tens una promo de la jornada.

Alguns docents del nostre centre s'han decidit a presentar el seu bloc d'aula, no cal tenir-ne per apuntar-te.

T'esperam!

Pròximament Eiviblocs